γιωργος οικονομου

official site

Ο Παπαγάλος Πέταξε

Ο Παπαγάλος Πέταξε

Η πτώση ενός άντρα από τον έβδομο όροφο πολυκατοικίας, μια εξωσυζυγική υπόθεση, ένα κύκλωμα εκβιαστών και μια φαρμακευτική εταιρία απασχολούν τις Αρχές της Θεσσαλονίκης. Ο ντετέκτιβ Φάνης Ντούρος συνεργάζεται με την αστυνομία και έρχεται αντιμέτωπος με καταστάσεις για γερά νεύρα. Θα περιπλανηθεί στον κόσμο της διαφθοράς, των εκβιαστών και του εγκλήματος. Στο τέλος θα εξιχνιάσει τις υποθέσεις ξεσκεπάζοντας τις πιο βρώμικες ιστορίες που ήταν καλά κρυμμένες για χρόνια στο σκοτάδι. Η ανοιξιάτικη Θεσσαλονίκη στήνει το κατάλληλο νουάρ σκηνικό για το δεύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα του συγγραφέα με ήρωα τον ντετέκτιβ Φάνη...

περισσοτερα

Συνέντευξη | Νεογράφημα

Συνέντευξη | Νεογράφημα

Μία ξεχωριστή συνέντευξη στις μαθήτριες και στους μαθητές του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Ξεφυλλίστε το ΝΕΟΓΡΑΦΗΜΑ. Κάνουν εξαιρετική δουλειά! Ευχαριστώ θερμά τα παιδιά και τους καθηγητές μου για την μεγάλη συγκίνηση. Ξεφυλλίστε το Νεογράφημα στο παρακάτω...

περισσοτερα

Κριτική | χωρις παγο | Κώστας Τραχανάς

Κριτική | χωρις παγο | Κώστας Τραχανάς

γράφει ο Κώστας Τραχανάς για το site tovivlio.netΑρχική δημοσίευση ΕΔΩ! Δεν υπάρχει τέλειο έγκλημα… Στον κήπο, της βίλας του εκδότη εφημερίδας Χρήστου Γιαλούρου, στο Πανόραμα της Θεσσαλονίκης, βρέθηκαν αποτυπώματα από ορειβατικά παπούτσια, νούμερο σαράντα δύο και αργότερα η αστυνομία βρήκε ένα μεγάλο και χοντρό κατσαβίδι. Με αυτό το κατσαβίδι σκοτώσανε την Αμαλία Μούσα-Γιαλούρου. Ποιος ήταν ο δολοφόνος και για ποιο λόγο την σκότωσε; Όλες οι υποψίες της αστυνομίας πέσανε στον Χρήστο Γιαλούρο, στον γιό του, Ντέμη Γιαλούρο και στον εραστή της Αμαλίας Μούσα-Γιαλούρου, τον Ιάσων Αρβανίτη. Όλοι οι ύποπτοι είχαν άλλοθι. Ο Νίκος, Διευθυντής Ασφαλείας, ζητάει βοήθεια, για να διαλευκάνει την υπόθεση, από τον φίλο του Φάνη Ντούρο, τον ντετέκτιβ.  Ήταν ζήτημα εγωισμού για τον Φάνη. Δεν ήταν δυνατόν να μην καταφέρει να λύσει την πρώτη ποινική υπόθεση σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία. Ο Φάνης θέλει να λύσει αυτόν τον γρίφο. Πάντα ήθελε να συμμετάσχει στην εξιχνίαση ενός σημαντικού εγκλήματος. Με την διαίσθησή του, την διορατικότητά του, την παρατηρητικότητά του και το ερευνητικό του δαιμόνιο, πίστευε ότι θα πετύχει… Ένα δύστροπο οικογενειακό περιβάλλον. Μια σειρά από γεγονότα που λάμβαναν χώρα επί τρεις σχεδόν δεκαετίες σε μια οικογένεια, εξύφαναν ένα από τα πιο άσχημα σενάρια ζωής. Το ένστικτο ενός ανθρώπου έγινε φόβος και ο φόβος έγινε μίσος που μετατράπηκε σε εκδίκηση. Πίστευε πως με αίμα θα έπαιρνε το αίμα της θετής μητέρας του πίσω. «Τύμμα τύμμασι τίσαι», δηλαδή «την πληγή με την πληγή την πληρώνεις» όπως έγραψε ο Αισχύλος στον «Αγαμέμνονα». Η παρότρυνση της θετής μητέρας του να ανακαλύψει την αλήθεια γέννησε το μίσος στην ψυχή και σηματοδότησε την εγκληματική του δράση. Αυτός ο άνθρωπος, αφαίρεσε πέντε ανθρώπινες ζωές, για να εκδικηθεί τον θάνατο της μητέρας του. Η εκδίκηση από αρχαιοτάτων χρόνων αποτελεί ένα είδος πρωτόγονης δικαιοσύνης, προς την οποία έλκεται η ανθρώπινη φύση. Κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι ικανότατη υπό συνθήκες να βλάψει μια άλλη. Έτσι συνειδητοποιεί κανείς την πολυπλοκότητα της φύσης του ανθρώπου. Μέσα στο δράμα του δολοφόνου κρυβόταν και το αληθινό νόημα της μητρικής αγάπης, η οποία αποτελεί την ύψιστη ανιδιοτέλεια. Ο δολοφόνος προσπάθησε να κρύψει μέσα από την τέχνη του τον άστατο ψυχικό του κόσμο που εντέλει τον οδήγησε σε εγκληματικές πράξεις… Τι σχέση έχει η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, με την υπόθεση Γιαλούρου; Ποιος ήταν ο ζωηρός εραστής στην ακαδημαϊκή κοινότητα; Τι σχέση έχει το ουίσκι με την υπόθεση του μυθιστορήματος; Μήπως ο δολοφόνος έπινε το ουίσκι σκέτο χωρίς πάγο; Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα. Αλλά και...

περισσοτερα

Βραβεία Βιβλίου Public

Βραβεία Βιβλίου Public

Το πρώτο μου αστυνομικό μυθιστόρημα ΧΩΡΙΣ ΠΑΓΟ βρίσκεται ανάμεσα στα 2500 βιβλία που κυκλοφόρησαν το 2018. Διεκδικεί την ψήφο του κοινού για τα Βραβεία Public 2019.Μπορείτε να ψηφίσετε δηλώνοντας το mail σας και επιβεβαιώνοντας την ψήφο στο link που θα αποσταλεί από τα Public.ΨΗΦΙΣΤΕ...

περισσοτερα

Κριτική | χωρίς πάγο

Κριτική | χωρίς πάγο

Το «Χωρίς πάγο» είναι το λογοτεχνικό ντεμπούτο του Γιώργου Οικονόμου, μια αξιόλογη προσπάθεια στον χώρο της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας. Η δράση εκτυλίσσεται στη σύγχρονη Θεσσαλονίκη. Ο Φάνης Ντούρος είναι ένας νεαρός ιδιωτικός ντετέκτιβ, που προσπαθεί να ξαναβρεί τις ισορροπίες του μετά από έναν οδυνηρό χωρισμό και μια περίοδο αλκοολισμού. Παρόλο που επέλεξε αυτή τη δουλειά για τις συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει, μέχρι τώρα δεν του έχει δοθεί η ευκαιρία να ερευνήσει μια μεγάλη υπόθεση. Αυτό θα αλλάξει όταν ένας φίλος του, υψηλόβαθμο στέλεχος της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, ζητά τη βοήθειά του σε μια υπόθεση δολοφονίας. Ο Φάνης δέχεται, θεωρώντας ότι αυτή είναι η μεγάλη του ευκαιρία να ξεφύγει από τις υποθέσεις απιστίας που ερευνά συνήθως και να συμμετάσχει σε μια αστυνομική έρευνα, αποφασισμένος να δώσει τον καλύτερό του εαυτό προκειμένου να βοηθήσει στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Το θύμα είναι η σύζυγος ενός γνωστού δημοσιογράφου. Το πτώμα της βρήκε ο γιος της μέσα στο σπίτι, ενώ η απουσία ιχνών παραβίασης της εισόδου δείχνει πως μάλλον ο δράστης ήταν κάποιος γνωστός της, που η νεκρή άφησε να μπει στο σπίτι. Πρόκειται άραγε για κάποιον κατά συρροή δολοφόνο, για έγκλημα πάθους ή για ξεκαθάρισμα λογαριασμών – ίσως μια «προειδοποίηση» προς τον σύζυγό της και την επαγγελματική του ιδιότητα; Αυτά τα ερωτήματα καλείται να εξιχνιάσει η ομάδα που ασχολείται με την υπόθεση, ξεκινώντας άμεσα έρευνες. Ο Ντούρος, από την πλευρά του, χρησιμοποιεί τις δικές του μεθόδους με τρόπο πιο διακριτικό, έτσι ώστε να βρει απαντήσεις στις ερωτήσεις που τον ταλαιπωρούν και να αποκαλύψει τα μυστικά της εκλιπούσης. Συνεργάτες, φίλοι και γνωστοί μπαίνουν στο μικροσκόπιο της έρευνας, κάποια στόματα ανοίγουν, κάποια άλλα μένουν επιφυλακτικά κλειστά και τα στοιχεία έρχονται σιγά σιγά στο φως, σχηματίζοντας σταδιακά την εικόνα του εγκλήματος. Ο Φάνης Ντούρος θα πρέπει να τα ακολουθήσει με προσοχή, έτσι ώστε να βρει την άκρη του νήματος προτού να είναι πολύ αργά… Το βιβλίο αποτελεί μια αξιόλογη πρώτη απόπειρα στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας, με όλα τα κλασικά μοτίβα που θα περίμενε κάποιος να συναντήσει σε αυτό· και επιπλέον ένα αρκετά «έντονο» ελληνικό άρωμα, που του δίνει ιδιαίτερο τόνο. Η υπόθεση σίγουρα δεν είναι ο ορισμός της πρωτοτυπίας – θα μπορούσε να είναι μια είδηση που ακούμε κάθε τόσο στις ειδήσεις ή διαβάζουμε στις εφημερίδες. Είναι όμως ενδιαφέρον το πώς έχει στηθεί η ιστορία της μετέπειτα έρευνας. Εκεί ο συγγραφέας έχει αποφύγει τα «καραμπινάτα» κλισέ και δεν έχει κινηθεί με ασφάλεια, όπως...

περισσοτερα